Na čo slúžia marketingové distribučné cesty:
– získanie určitých výhod
– nedostatok finančných zdrojov
– efektívnosť hromadnej distribúcie
– rozvoj distribučnej siete
– získanie skúseností, vedomostí
– dostupnosť tovaru pre cieľové trhy
– transformácia dodávok k zákazníkovi
Distribučné cesty v oblasti služieb: dostupnosť a prístupnosť – pre cieľové obyvateľstvo
Tvorba distribučných/marketingových ciest:
1) požadovaná úroveň zásobovania
2) stanovenie cieľov a obmedzení marketingovej cesty
3) identifikácia hlavných alternatív distribúcie
4) Hodnotenie hlavných alternatív distribučných ciest
Aký je hlavný účel marketingových distribučných ciest?
Môžu byť niektoré marketingové distribučné cesty neetické alebo škodlivé pre spoločnosť?
Niektoré distribučné cesty môžu mať negatívny vplyv, napríklad ak podporujú neudržateľnú spotrebu alebo využívajú neetické obchodné praktiky. Dôležitá je etická a udržateľná prax.
Malo by sa vládne regulovanie distribučných ciest zvýšiť, aby sa zabránilo monopolom a ochránila konkurencia?