Determinanty, ktoré podmieňujú rozhodovanie o distribučnej politike:
- Faktory vzahujúce sa na produkt:
- úžitkové vlastnosti (chemické, fyzikálne, funkčné…)
- kultúrne a spoločenské vlastníctvo (kúpne riziko, exkluzivita, výchova)
- Faktory vzťahujúce sa na firmu a jej konkurenciu:
- demografické znaky (počet konkurentov, veľkosť, podiel na trhu, …)
- psychografické znaky (marketingové skúsenosti, image firmy, pripravenosť viesť boj, pozícia moci)
- Faktory vzťahujúce sa na sprostredkovateľov:
- demografické znaky
- psychografické znaky (postoj voči ostatným distribučným objektom, dôvera k dodávateľom a schopnosť koordinovaného plnenia funkcií)
- Faktory vzťahujúce sa na spotrebiteľov:
- demografické (kúpna sila, demografické rozloženie, elasticita dopytu, …)
- psychografické (frekvencia nákupu, dôvera voči značke, nakupované množstvá…)
- Iné faktory okolia:
- všeobecná hospodárska situácia
- hospodársky a právny poriadok
- prírodné podmienky
- technické podmienky
- kultúrne podmienky
- sociálne podmienky