Perspektívnym zákazníkom je osoba alebo podnik, ktorý mu možnosť kúpiť náš produkt alebo službu.
Vyhľadávanie potenciálnych zákazníkov zákazníkov možno charakterizovať ako proces získavania demografických znalostí o potenciálnych zákazníkoch pre náš produkt.
Zdroje potenciálnych zákazníkov:
? Osobné známosti
? Sprostredkovanie cez iné osoby
? Sledovanie tlače
? Zoznamy a adresáre
? Staré záznamy a účty
? Pozorovanie.
Pri priemyselných tovaroch sa využívajú viac oficiálne záznamy, pri predaji kozmetiky osobné známosti či telefónne zoznamy.
Metódy vyhľadávania potenciálnych zákazníkov:
? Návštevy alebo hovory naslepo
? Metóda nekončených reťazcov. Po každom predaji požiadame zákazníka o zoznam priateľov, ktorí sa môžu zaujímať o náš produkt.
? Verejné exhibície a demonštrácie
? Direct mail – kontakt s individuálnym zákazníkom alebo firmou poštou
? Telefonické hovory a telemarketing – dôležité upozornenie pre slovenský trh – zákon o reklame zakazuje reklamu cez telefón, ako prvý musí prejaviť záujem zákazník na základe inej formy, ktorou ho firma osloví
? Centrá vplyvu- nájdenie a kultivovanie ľudí v spoločnosti alebonaurčitom území, ktorí sú ochotní kooperovať pri hľadaní potenciálnych zákazníkov
? Pozorovanie.
Aké metódy sa odporúčajú na vyhľadávanie potenciálnych zákazníkov?
Na vyhľadávanie potenciálnych zákazníkov sa odporúčajú metódy ako návštevy alebo hovory naslepo, metóda nekončených reťazcov, verejné exhibície a demonštrácie, direct mail, telefonické hovory a telemarketing, a využívanie centier vplyvu.
Je etické používať telefonický marketing na oslovovanie potenciálnych zákazníkov, aj keď je v niektorých krajinách zakázaný?
Použitie telefonického marketingu môže byť kontroverzné, zvlášť v krajinách, kde sú striktné zákony proti nevyžiadanej telefonickej reklame. Zatiaľ čo môže byť efektívny nástroj, je dôležité, aby firmy dodržiavali miestne zákony a etické štandardy.